Raluca Enea

Raluca Enea s-a născut în Bacău. Este absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti – secțiile Pedagogie instrumentală – pian și Interpretare - clavecin, la clasa profesoarei Ogneanca Lefterescu. Din 2005 și-a continuat studiile de clavecin în Germania, sub îndrumarea profesorilor Harald Hoeren, Glen Wilson şi Ketil Haugsand la Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Frankfurt am Main şi Hochschule für Musik und Tanz Köln. În cadrul studiilor din Germania, specializările principale au fost clavecin și basso continuo – acompaniament, studiile axându-se pe: interpretare istorică, muzică de cameră, sisteme de acordaj istoric, improvizație, sintaxă și retorică muzicală. Raluca a obținut nota maximă la recitalul solo de la final de master din cadrul Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Frankfurt am Main iar tema lucrării de dizertație a fost ”Folia among the ternary dances of the Baroque suite”.

A urmat cursuri de perfecţionare susţinute de Menno van Delft (Olanda), Frédérick Haas (Belgia), Malcolm Bilson (SUA), Ketil Haugsand (Norvegia), cursurile Academiei din Sablé, sub îndrumarea profesorilor Françoise Lengellé şi Howard Crook (clavecin şi canto baroc) și cursuri de muzică de cameră cu Jan de Winne, Marcel Ponseele și Hervé Douchy (Belgia).

A susţinut concerte în România, Germania, Norvegia, Ungaria. Între cele mai importante proiecte concertistice desfășurate se numără: Integrala J. Ph. Rameau – „Pièces de Clavecin en Concerts” desfășurată în compania instrumentiștilor Melinda Béres – vioară barocă și Szilárd Chereji – viola da gamba, Integrala J. S. Bach – „Sonatele pentru violoncel și clavecin obligat”, proiect desfășurat în compania violoncelistului Eugen – Bogdan Popa, Integrala A. Corelli – Sonate pentru vioară și basso continuo, Op. 5 sau J. S. Bach – Integrala Sonatelor pentru vioară și clavecin obligat, ultimele două susținute în companiei violonistei Melinda Béres.

Când nu cântă la clavecin, Raluca este artist liric al Filarmonicii „G. Enescu” Bucureşti, cadru didactic asociat şi doctorand al UNMB și director artistic al Festivalului de Muzică Veche București. Coordonează proiectele educative și de formare în domeniul muzicii vechi susținute de Asociația Culturală Antiqva în România. În vacanța de vară este coordonator administrativ al Taberei Medievale pentru Copii şi, în permanenţă, mama Letiției și a lui Petru, îndeplinind astfel rolul de ”all – in – one”.

Scroll to top